UTSOLGT - Med oljelampe, fakkel og karbidlykt i gruva - Underbergsstollen

Hvordan var det å arbeide i ei gruve før de fikk elektrisk lys? Opplev gruva i det svake lyset fra en oljelampe eller flakkende lys fra en fakkel. en kald kveld i desember.

UTSOLGT - Med oljelampe, fakkel og karbidlykt i gruva - Underbergsstollen

Stollveien 39
1. desember 2020 kl. 18.00

Turen blir en vandring i Underbergstollen med demonstrasjon av ulike gruvelamper. Merk: Det vil bli brukt åpen ild på denne turen. Ta hensyn til dette ved valg av klær. Husk gummistøvler, varme klær og lommelykt. Billetter må bestilles på norsk-bergverksmuseum.no på forhånd. Oppmøtested er Stollveien 39.Det har vært stor interesse for dette arrangementet og det er allerede utsolgt!